تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

 ایران و گرجستان

ارتباط عمیق فرهنگی ایران و گرجستان

همانطور که همه می دانیم کشور گرجستان سالهای سال جزئی از خاک ایران بوده است . پس این همخونی که طی قرنها ایجاد شده است باعث پیوندهای عمیق فرهنگی بین ایران و گرجستان شده که در زیر از زبان پروفسور اکساندر جوخادزه به بررسی این پیوند و ارتباط عمیق فرهنگی ایران و گرجستان می پردازیم مطالعه این مطلب برای کسانی که می خواهند از تور گرجستان استفاده کنند خالی از لطف نیست :

به گزارش ایرنا، پروفسور ” الکساندر جوخادزه ” شرق شناس اهل گرجستان در نشست هم اندیشی علمی اساتید دانشگاه گرجستان و شیراز افزود: در سایه این ارتباط اینک دانشجویان گرجی که در شهر بزرگ ،تاریخی و فرهنگی شیراز به تحصیل مشغولند از حضور در این شهر بسیار خرسندند.

وی ادامه داد: دانشجویان گرجی تا کنون ایران را از زبان اساتید خود می شناختند و این در حالی است که امروز از نزدیک شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز از نزدیک دیده و با فرهنگ و تمدن آن آشنا می شوند.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گرجستان بیان داشت : همکاری نزدیک، تبادل اطلاعات ،دانش و تجربه و همچنین تبادل دانشجویان و اساتید به نفع هر دو طرف خواهد بود.

این استاد دانشگاه گفت : پس از فروپاشی شوروی و استقلال گرجستان دولت ایران همیشه به کشور ما کمک کرده و این جای سپاس و قدردانی دارد.

الکساندر جوخادزه ادامه داد : در دانشگاه ما زبان و ادبیات فارسی و تاریخ فرهنگ و تمدن ایران به ویژه روابط تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان تدریس می شود و همچنین برای رشته های فرعی نیز واحدی به نام ایران و جامعه جهانی پیرامون تاثیراتی که کشور ایران بر جامعه جهانی داشته تدریس می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران قبل از اسلام روابط دیرینه ای با قفقاز داشته و علاقه مندی کشور گرجستان به مسایل فرهنگ و تمدن ایران به سبب سوابق دیرینه و روابط تاریخی بین دو کشور است.

این استاد دانشگاه بیان داشت : در عصر کنونی هم این دو کشور به عنوان دو دوست و همسایه روابط دو جانبه ای با یکدیگر دارند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت : در سایه تبادلات علمی و فرهنگی مرزهای جغرافیایی درنوردیده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این نشست علمی ادبی گفت : اساتید ادب فارسی در شهر فرهنگ و هنر گرد هم آمده اند تا به تبادل اطلاعات بپردازند .

بهزاد مریدی افزود: تعاملات فرهنگی چیزی است که دنیای امروز به آن نیازمند است لذا اگر تبادلات علمی و فرهنگی صورت گیرد مرزهای جغرافیایی درنوردیده می شوند.

وی ادامه داد: ایران و قفقاز دارای خاطرات جمعی مشترک در ادوار مشترک در کنار هم بوده اند و زبان شاخص ترین ویژگی مطرح هر هویت و ملتی است.

مریدی خاطر نشان کرد: زبان می تواند هویت ملت را رقم بزند بنابراین برای رسیدن به قرابت های فرهنگی باید همت گماشت تا آنچه شایسته است جاری و ساری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: گرجستان ،قفقاز و بویژه قفقاز شمالی خاستگاه قوم آریایی است و تردیدی در آن نیست که ریشه های یکسان آن با ملتی بزرگ به نام ایران قدری به هم گره خورده است که جای هیچ انکاری در آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و دانشگاه گرجستان به تبادل اطلاعات علمی تاریخی فرهنگی با یکدیگر پرداختند.





:: موضوعات مرتبط: تور گرجستان , ,
:: برچسب‌ها: گرجستان , تور گرجستان , ایران و گرجستان , کشور گرجستان , دانشگاه گرجستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رامش
ت : یک شنبه 13 مهر 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی